Etykiety

czwartek, 31 marca 2011

National Gallery in Prague

Zbiory National Gallery rozmieszczone są w kilku budynkach:

1. Najważniejszy według mnie to Sternberg Palace ze zbiorami sztuki europejskiej. Zdziwiłam się, gdy w środku zobaczyłam tylko kilku zwiedzających. Hradczany to zatłoczona część Pragi i brak turystów w muzeum z tak świetnymi zbiorami wydała mi się nieco dziwna. Zapytałam o to Petra, który był organizatorem spotkania projektu i okazało się, że odpowiedzialne są władze muzeum. Niedostateczna promocja wpływa na niską frekwencję, ta sytuacja trwa od jakiegoś czasu i jest szeroko komentowana, m.in. w prasie.




Z daleka wejście do muzeum wygląda niepozornie:






Pozostałe muzea, w których prezentowane są zbiory National Gallery
2. Schwarzenberg Palace ze zbiorami czeskiej sztuki barokowej (nieodwiedzony z braku czasu):





3. St. Georges Convent z XIX-wieczną sztuką czeską:



4. Convent of St. Agnes of Bohemia



5. The Black Madonna House - zbiory kubizmu czeskiego (widziany z bliska, ale tylko z zewnątrz)



6. Kinsky Palace i kolekcja sztuki z Azji oraz basenu Morza Śródziemnego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz